Pengalaman kali ketiga

Ku guling-guling atas katil
Tak jugak tidur
Mungkin kena berangan dulu baru boleh lelap
Jam pukul 1221pm
Sepatutnya time cenggini tolong abah masak
Sorry bah, kepala sakit -.-

Ku capai laptop lalu membuka Twitter Facebook and Blogger
Done.

Meh aku cerita pasal resdung.
Tknak dengar boleh blah haha.
Resdung ni aku rasa semua orang ada, cuma teruk dengan tk teruk je. Aku takda alah dengan seafood, sejak kebelakangan ni je aku rasa hidung gatal bila makan ayam. Mungkin ayam tu kalau tk basuh bebetul yang effect aku. Aku pepagi bersin teruk, time seseme tkpayah cakap lah berapa kali bersin. Since sekolah menengah aku jadi teruk and first step ubat aku guna cara lintah sebab time tu kisah lintah ni famous amos 

Lintah ni sedut darah kotor, bukan pacat k. Kalau pacat semua darah dia hisap -.- Masa buat lintah tu akak tu kata jangan shampoo rambut sebab nanti lintah tu susah nak cari tempat dia nak sedut. Aku guna 7 ekor lintah, 3 dekat kepala and 4 dekat muka. Masa dia cucuk tu sakit sikit lah, lepastu tak rasa pape. Then lintah tu akan sedutlah darah kotor kat muka kita. Aku rasa time tu muka dah macam alien lintah haha! gemuk-gemuk jugaklah lintah tu. After that aku rasa ringan je kepala and jerawat pun kurang. Tahan lama gak bila pakai lintah ni.

Next, last year masa asasi aku try yang asap punya. Dia letak apa aku tak ingat, lepastu dia bakar kertas dia tu then taruk dekat muka. Pergh time tu sakit gila muka ni, pedih tapi ku gagahkan jua. After that, hama which is habuk warna kuning keluar dari muka. Hama tu jugak yang tentukan kita punya resdung tu teruk tak. Aku tk suka cara ni sebab bau asap dia kuat sangat -..-

Now, aku try guna herba. Actually baru buat tadi hehe. Abah tanya nak buat ke? Aku jawab boleh la, tapi abah belanja eh? hehehe. Abah pun iyekan jeeeee hahaha. Ni sekejap je, akak tu suruh aku duduk, depan aku ada tong sampah and kerusi untuk aku tunduk nanti. Kira dah macam susunan keretapi lah haha. Aku disuruh mendongak dan lidah ke lelangit. Dapat bayangkan tak? Then akak tu masukkan cecair herba tu dalam hidung aku. cecair tu meresap dalam hidung, aku tunduk sambil bukak mulut. Without buat apa-apa, automatik akan bersin dan air liur pun keluar sekali. Jangan tahan or jangan keluarkan. Dekat 20 kali aku bersin, sampai mengalir air mata hahaha. Sekali kakak tu kata "okay lagi sekali." aku cam "hah?lagi sekali?" pergh sakit penat semua bercampur. After dah buat kali kedua tu akak tu kata, "awak punya ni teruk. Jangan makan ais or air sejuk k? akak cakap betul ni. Tolong jangan makan dalam 2 minggu ni." Aku terlopong. Haaaaaa dua minggu kak? akak tahu tak saya kalau boleh nak minum air sejuk setiap 2 jam? Dala tak sempat makan Cornetto sobsobs. Before balik akak tu bagi ubat and sekotak tisu berharga RM1 hehehe

Panjang kan aku cerita? 
Ni la akibat lama tk menaip hihi tipu. 
Sapa rasa resdung tu teruk, pergilah berubat :p
Ok ze end
Byee semoga jumpa lagi :)
Jaga kesihatan uolss!