Pangkor Island

Cerita ni bertangguh k sebab busy nak hapdate blog and ni pun curi masa sikit ceh :p Mak dengan abah punya plan nak pergi Pulau Pangkor sebab mak bosan duduk Kluang yelah dh anak dia dua orang kat Selangor kan, kalau boleh memang tiap minggu nak turun KL heh Last week kot jumaat petang gerak Ipoh,jammed gila! bosan duduk dalam kereta bila time jammed. Sampai Ipoh tu agak lambat and kitorang tidur kat hotel. Besoknya masuk Pangkor. Pangkor ni kecik gila! ah tengok gambar jela k?

After check-in tu aku rasa nak tidur je kat chalet tu.betapa nikmatnya tidur! Then abah ajak keluar pergi makan,dh round satu pulau tu and depan chalet kitorang tu pantai. Abang aku bagi idea ajak snorkelling. Aku cam excited lah kan sebab memang tk pernah even aku takut air sebenarnya. Then nak pergi tempat snorkelling tu kena naik bot RM150 dalam dua jam kot. Mahal gilaaa 0.o tapi apabila dirunding dengan abah mak and diorang setuju yeay! hahaha 

Ni private bot sebab kitorang tk kongsi dengan orang lain :p naik bot ni laju macam naik rollercoaster k tipu bhahaha


Ni antara pulau yang ada, gambar atas tu gambar buaya darat eh buaya nak naik darat hihi and bawah tu paus yang terdampar di persisiran pantai pergh ayat

Time snorkelling ni tk nampak ikan pun sebab air pasang and agak dalam jugak lah. Tergapai-gapai aku cuba nak balancekan diri dalam air ohman! sumpah tk reti.fikir nak mati je time tuu hm Erk kat situ banyak anak ikan yang hehehehehensem B)

Muka happy je dh berjaya masuk air :p serabai gila time ni sebab tudung tk betul

Second last kitorang singgah Muzium Pasir Salak kat Perak. Tempat JWW Birch dibunuh and banyak lah sejarah dalam muzium ni. boring kot tapi boleh laa

At last singgah rumah wife along kat Kuala Kurau,Perak. Damn lauk dia sedap gilaaaa! ada ketam lembut and ikan keli bakar, yummeh! aku makan je tk fikir pun rumah orang hehe





















okaydahbai:] xx